Costinel Mitrache

Fotograf Evenimente Craiova

Compozitie-Linia Orizontului

Linia Orizontului

Cand esti la inceput de drum in fotografie, mai mult ca sigur nu o ardeti cu blituri externe, asistenti, fotomodele, asistenti sau alte fite.

Cele mai obisnuite situatii cu care te vei intalnii vor fii fotografiile de concedii, plimbari, iesiri cu prietenii.

Frate, iti trebuie poze de asta ai nevoie, asa ca va trebui sa te pui serios pe treaba si sa produci un peisaj misto, ceva sa sugereze sufletul tau sensibil de artist.

Primul lucru de care trebuie sa tii cont este linia orizontului. Linia orizontului trebuie sa fie mereu dreapta pentru fotografiile de peisaj. Fotografiile de peisaj care sunt inclinate pot avea un aspect neplacut, de cele mai multe ori privitorul va inclina capul pentru a indrepta orizontul sau va urmari linia orizontului in sensul inclinatiei.

Mai toate aparatele au diverse metode prin care sa te ajute sa mentii linia orizontului cat mai dreapta, fie linii de ghidare in vizor,fie un boloboc electronic.DSC_4396

Pentru ca tu nu esti genul de om care sa faca poze lafloricele sau cine stie ce detalii mai finute, tu vrei peisaje, sa fie drepte si cat mai clare asa ca tine minte sa folosesti o diafragma cat mai inchisa. Daca poza iti iasa tremurata, nu te panica, inseamna ca fie ai un timp de expunere prea lung, pentru ca nu este suficienta lumina, insa nu intra panica, pune aparatul pe un trepied si ai rezolvat problema.

 sursa tutorial: http://www.fotofabrica.ro